PATTAYA 2012

08/09/2012
Sanırım tam dört yıl oldu birazdan başlayacak ve dolu dolu bir hafta sürecek bu seyahatin planını yapalı. Üniversiteydi , askerlikti , iş arama süreciydi , iş hayatıydı derken dile kolay dört yıl geçmiş , insana bir tuhaf geliyor geriye dönüp de baktığında zamanın alay eder gibi bu kadar hızlı geçmesi. Ama sonunda dört yıl ertelemeli de olsa o gün geldi ve ben sırtçantamı hazır etmiş Bursa otobüs terminaline doğru yola koyulmuştum. İsterdim ki iki hafta , üç hafta hiç olmadı on gün kalayım Taylandda ama ne yazık ki 08 eylül sabahı gidip 15 eylül sabahı dönüyor olacağım mesafenin fazlalığına bakılırsa ve tabi ki birde aktarmalı gitmeme bir gün yolda geçecek. Saat 09.30 Bursa - İstanbul otobüsünde yerimi aldım. Kamil koç turizmi seviyorum. Bursalı olmamdan mı yoksa konforlu olmasından mı bilmiyorum da fiyatları her zaman her yöne doğru diğer firmalara göre daha ekonomik (Bursa-İstanbul 22tl) . Köprüde çalışma var denildiğinden biraz korktum ama tam aksine yollar boş, güzel bir yolculukla saat 13.00 da esenler otogarındayım . Benim biraderle birlikte gerçekleştireceğimiz bu macera için Batu sabahın 05.00 inde Ankaradan çıkmıştı (Ankara-İstanbul 42tl) beni kamil koç yazanesinde beklemeye başlamıştı bile. Otogarda biraz oturup ne yapalım nasıl gidelim diye konuşurken birde iki demlenmiş çay söyleyip yudumladık. Malum Batu lise son sınıf öğrencisi haliyle bir geliri yok biriktirdiği paralarla katıldığından abisi olarak üstüne tamamlamak bana düşecek. Tahminimden az parayla geldiğinden (340dolar) cebimizdeki 1 tl bile bizim için şuan çok önemli . İstanbul esenler - Atatürk Havaalanına Kamil koç'un ücretsiz servisleri var, aynı mesafeye metro raylı sistemde bulunmakta kişi başı 3 tl yapmışlar toplamda 6 tl yapıyor. Biz servis araçlarıyla gitmeye karar verdik vermez olaydık saat 13.30 bir trafik var yok böle bişi felaket ucak 17.10 da vaktimiz var ama yol hiç akmıyor. Tam bir saat sürdü yaklaşık 15-20 km lik bu yol . Saat 14.30 Havaalanına ayak bastık özlemişim burayı buranın duygusunu bi farklı geliyor adama gitmek tüm sevdiklerini geride bırakmak bilmedin bir yere yolculuk yapmak  o üstünüzde ki vatandaşlık can yeleğinin güvenliğin uçağa bindiğiniz andan ve tekrardan Türkiye ye dönene kadar tek başına olacağınız hissi çok gerçekçi geliyor birden. uçağın kontuarı açılmamış yarım saati var Batu da bende sabah kahvaltı etmeden çıkmışız yola dedim gel Burger King de iki menü patlatalım olur da Türkmen yemeklerini yiyemezsin uçakta aç kalma. Tabi ki burası Türkiye şuanda da havaalanındasın hiç aynı olurmu fiyatlar hemen sikiyorlar adamı hani derler ya gider ayak diye işte bu olsa gerek iki whoper menü 48tl yedik mi yedik .afiyet olsun bunu okuyupta uğrayan olursa :)
Batunun Biznes takıntısı :)
Türkmenistan Havayolları kontuarı açıldı biletleri verdik yanyana yerlerimizi ayarlattık görevli arkadaşa ( söylemezseniz yapmıyorlar) ve Batunun ilk pasaport kontrol anı yaşı 17 olduğundan noterden alınan muvafakatname ile çıkabiliyor.(Noter 55tl ve 6 ay geçerli bu belge) Anne ve baba seyahat etmiyorsa seyahat edeceği biri olmalı yanında kısaca benimle gittiğinden bana zimmetli :) Pasaport kontrolünden tüm evraklar eksiksiz olduğundan sorunsuz geçtik tabi ki unutmadan Türkiye den dışarı çıkarken ne amaçla ve ne sebepten alındığı belli olmayan ve resmen haraç kesiliyormuş izlenimi yaratan adam başı 15tl tutarında Yurtdışı çıkış harç pulu adı altında olan pullarınızı da almayı unutmayın yazıklar olsun nerede seyahat özgürlüğü. Uçağımız 17.10 da kalkması gerekiyorken biraz rötarlı 17.40 da kalkıyor. Uçuş tam 4 saat 30 dakika sürecek Türkmenistan Havayolları öle ahım şahım bir havayolu değil ama bahsedilenlerin aksine çokta vasat değil. Saat 00.10 de Aşkabata indik . ( Türkiye - Türkmenistan arası +2 saat farkı var) Havaalnında transit bölüme geçtik 3 saat aktarma bekliyecez Beklediğimiz salon vasatın ötesinde bir tane bar wc ler ve bekleme koltukları okadar. Bu bölümde wc lerin önünde sigara içiliyor Allahtan bunu düşünmüşler izin vermişler buyüzden sıkıntı yok beklenir diyorum zaten etrafta türk,türkmen ve çinli . Türkler ya tatil amaçlı yurtdışında yada çinin pekin bölgesinde üniversitede okuyan öğrenciler , kardeşim çok mu aradınız bu üniversiteleri. Bangkok uçağının kalkmasını beklerken Tayfun abiyle başladık sohbete kendisi iş adamı Türkiyede ,Taylandda, Çinde , Şilide iş yerleri var ve ticaretle uğraşıyormuş oda Pattaya ya gideceğini söyleyince ondan Bangkok ve Pattaya hakkında tüm bilgileri  topladım.Birde bi kıyak yaptı Pattaya ya benimle gelin yol parası vermeyin dedi ki off dedim eyvallah Tayfun baba :) Aşkabat transit salonu çok küçük sohbet etmezsen sıkılırsın ee üstüne birde bangkok uçuşu 6 saat 30 dakika sürecek dedik bi kaç bira içelim uçakta uyuruz . 4 bira 1 fıstık 26 dolar burası daha insaflı :))
Uçak rötar yapmadan tam zamanında kalktı bu İstanbul uçusunda ki uçakta biraz daha büyük ve konforlu ee bide yarı yarıya boş gidiyoruz Bangkoka daha güzeli var mı ? 3lü koltukta uzan uyu 2 öğün yemekte veriyorlar yemekleri de güzel ben sevmeye başladım türkmenistan havayollarını hem ucuz hem
kafana göre takıl ( İstanbul-Bangkok gidiş dönüş vergiler dahil 612 dolar ) Hostesin beni uyandırmasıyla kalkıyorum uçak inmiş aprona yaklaşıyor ne uyumuşum indiğimizi hissetmedim. Elime 2 parça kağıt tutuşturuyor giriş ve çıkış belgeleri ne amaçla geldiğinizi nerede nekadar süre kalacağınızı adınızı soyadınızı falan dolduruyorsunuz. Otel rezervasyonu yapmadıysanız bile bir otel adı yazın ölesine tamamen prosedürden doldurulan bir form T.C. vatandaşları vizesisiz giriş yaptıkları için uygulanmakta ve bu formları pasaportunuzun sayfasına zımbalıyorlar ülkeden çıkana kadar kalıyor. Uçaktan iniyoruz artık Bagkoktayız Suvarnabhumi Havaalanı çok büyük git git bitmiyor. Pasaport kontrol noktasındayız Taylı polis hiç uzatmadan tek bir soru bile sormadan damgaları vuruyor ve ülkeye giriyoruz. Sasırıyorum adamlar çok rahat ben hani olur da sorar diye seyahat sigortası da yaptırmıştım 1 haftalık ama sormuyorlar ( Sampo Japan 1 hafta 18tl) kontrolden sonra biz dışarı çıkıyoruz Tayfun abi ile birlikte ama siz siz olun 1 karton sigara hakkınız var ülkeye girişte duty free den alın dısarıya göre fiyatlar yarı yarıya .

PATTAYA
09/09/2012
Şuan itibari ile saat 12.00 bursadan saat 09.30 da başlayan yolculuk tam bir gün sürdü Türkiye - Tayland  +4 saat farkı bulunmakta. Tayfun abi taksiyi ayarlamış Bangkok Havalanı - Pattaya merkez 1500 Baht ( 1dolar:30baht/1tl:17baht ) tabi ki pazarlık yapın bu taylar fiyatları çok yüksekten açıyorlar 3500baht isterken 1500 bahta gidiyoruz
Türkmenistan HY Sabah Kahvaltısı
yol 1 saat 30 dakika sürüyor mesafede 130km falan hava sıcak bunaltıcı ben kıbrıstan tecrübeliyim böle havalara da Batu hiç hoşnut değil fakat takside bindiğiniz gibi klimalar en üst seviyede açılıyor pintilik yok. Pattaya da bir otel rezervasyonu yaptırmadık önce Tayfun abinin kalacağı yere gidiyoruz Leak villa oda başı 900 baht diyor North pattaya da havuzu var sessiz sakin eşiyle nişanlısıyla kız arkadasıyla geleceklere öneririm güzel biyer. Pattaya merkeze uzak biz otelde vakit geçirmeyeceğimiz için Tayfun abi ile vedalaşıp daha merkezi yerler aramaya başlıyoruz. Naklua bölgesinde biraz yürüyoruz burası sakın gelmeye devam ediyor ve tuktuk çevirip walking street e gidiyoruz. Barların clubların a go go ların bulunduğu hareketli bir sokak k.market ve alışveriş merkezlerine yakın bu meşhur sokağı biraz talan edip geziyoruz bir kaç guesthouse ve hotelde yer bulamıyoruz.yürümeye devam ederken hemen bir arka sokağında tabiri caizse 3 yıldızlı White Rose 2 diye bir otelde yer buluyoruz. Otel temiz güvenli ve ekonomik. Pattayanın kalbinin attığı cadde de tam istediğimiz gibi. Klima ,sıcak su ,mini buzdolabı ,resepsiyonda kişisel kasa ,tuvalaetlerde taharet çeşmesi mevcut zaten yurtdışında en zorda kalınan durum bu ama otel arap ve müslüman müşteri ağırlıklı çalıştığından bizim açımızdan da pattaya da bulunması gerçekten çok büyük bir şans ayrıca gece yanınıza bayan arkadaş isterseniz otel yanınızda gelecek kişiye ek ücret talep etmiyor.
Pattaya-İstanbul Kebab Menü
Çoğu otel 500 baht para talep etmekte. Bu otel tam aradığımız cinsten diyoruz ve Batuyla 3 gece konaklamalı 2 oda tutuyoruz .Oda fiyatı 750 baht biraz pazarlıkla 680bahta indiriyorum daha fazla inmiyorlar ortam gergin tamam diyorum ver odaları :)) Odalara çıkıp eşyalarımızı bırakıp duş alıyoruz sonra etrafı turlamaya çıkıyoruz batu ile saat akşam 18.00 olmuş leş gibi bir koku var ama her yerde değil. Taylandlılar yemeklerini sokakta yapıyorlar ee sonuç böle oluyor ağır bir koku sarmış bu tezgahların etrafını nyse dolasırken 3 tane Türk restoranı denk geliyor 3 diyorum ama aslında iki tane bir tanesi pkk sempatizani piç adınıda bodrum kebap koymuş o.ç. kalkmış laf ebeliği yapıyor Allahım diyorum burası türkiye degil yolumuza devam ediyoruz onun ağzını burnunu kırmak vardı içimde kalıyor. Başka bir türk restoranı Anatolia kebap buradada fiyatlar türkiyeden pahalı karışık tost 250baht (14tl) yuhh diyorum muhattap bile olmadan yoluma devam ediyorum bu seferde istanbul kebap cıkıyor karsımıza girip fiyatlara bakıyoruz bu eleman abartmamış Türkiye ile aynı oturup iki birşey yiyor içiyoruz mükemmel tadına hayran kalıyorum. Hemen giriyorum muhabbete Adana doğumlu İzmir de büyüme 22 yasında Tuncer arkadaşımız 4yıldır buradaymış iyide iş yapıyor eti de güzel tavsiye ederim yeri walking street de Allah daha çok versin. Pattaya da yaşayan tayların yanı sıra çok hintli var onlardan sonrada nepalli ve çinliler geliyor .Turist durumu ise geneli 50 yaş ve üstü bekar erkek ağırlık arap ,hintli ,avrupalı ,asyalı. Türk yok mu ? var ama samanlıkta iğne kadar az.
Up uzun bir sahili var sahil boyunca da şezlong ve seyyar satıcı dolu şuan deniz çok kirli akşamdandır gitgel olduğundandır diye düşünüp yürümeye devam ediyoruz. saati 21.00 yaptık tüm sahil boyunu geze geze talan ettik etraf ladyboy (bayanımsı erkek) , ibne ve free (kendine çalışan) takılan %100 bayanlarla dolu buralar pek tekin değil hastalıklı olma riskleri yüksek bu arkadaşalrın aman dikkat diyoruz ve walking streete doğru dönüş yolunu yürümeye devam ediyoruz . Sokak canlanmış saat 22.00 etraf ana baba günü pingpong show , sex show (canlı canlı) masaj falan diyen komisyoncular ikide birde önünüzü kesiyor kızlar ibneler ladyboylar her tarafta yoldan geçenleri mekanlara çekmeye çalışıyorlar insan kendini yürüyen dolar gibi görüyor. Pingpong showu görelim dedik ve adam başı 500baht verdik iki tane bayan şıp diye bitti yanımızda niyet belli hatunlar da içelim güzelleşelim söylemekte fayda var onların
PingPong Show Menü 500Baht
içkileri daha pahalı normalde 2 katı ama ilk defa gelmişsiniz bilmiyorsunuz 4katı odemışız sonradan fark ettik ilk kazığımızıda yemiş olduk.Fakat bu showlar izlenmeli 500 baht hiçbirşey değil bildiğiniz jileti şiseyi yılanı yumartayı içlerine sokup çıkarıyorlar her baba yiğidin harcı değil. Tabi gösteri esnasında fotoğraf çekmek yasak bu yüzden sizinle sadece menü listesini paylaşıyorum. Geleyim yanımıza gelen hatunlara hani şu niyeti belli olanlar short time / long time yani kısa/uzun zaman kavramı var burada kısa zaman 2 saat siz otele girince başlar uzun zaman sabah saat 09.00 a kadar sürer istenilen rakamlar arası abartı yok kısa 2000baht uzun 3000baht talep ediliyor tabi pazarlıkla ikisini de 1500 bahta kadar düşürebilirsiniz bu paraları size eşlik edecek bayana veriyorsunuz bunun haricinde beer bar , club , a go go bar olsun fark etmiyor kızı cıkarırken 600 baht bar fine adında  ödeme yapıyorsunuz bunda pazarlık yok fiyat sabit adisyonunuza yazıyorlar ictiklerinizle birlikte odeyıp cıkıyorsunuz. Saat 01.00 çok yorulduk artık otele dönüp uyuma vakti :)

10/09/2012
Tatilin ikinci günü pazartesi uzun geçen yolculuk ve üstüne pattayayı kesfetme arzusunun vermiş olduğu istekle yorgunluğun üstüne daha da yorulunca haliyle sabah erken kalkamaz ve adaya gitme şansımızı zora sokmuş oluyoruz .Apar topar hazırlanıp Batuyla adaya giden teknelerin kalktıgı limana gidiyoruz ki son teknede ayrılalı epey olmuş. Yapacak bir şey yok dün sahilde gördüğümüz yerde yüzeriz diyoruz sahile dogru yürümeye başlıyoruz sahile geldiğimizde aman Allahım oda ne ole denizde ne ararsanız var poşet şişe yosun bole öbek öbek oluşmuş yağ tabakaları .Sonradan öğreniyorum ki bölgenin alt yapısı olmadığından tüm pislikler buradan denize veriliyormuş iğrenç ötesi biz vazgeçiyoruz yüzmekten ama bazı turistler var ki adamların dünya umrun da değil girmiş yüzüyorlar ,eğleniyorlar mikrobun içinde .
Walking Street Giriş Kapısı
Batu açıktı haliyle bende Burger king var İstanbul havaalanından sonra bi anti oluşmuştu bende girip fiyatlara bakıyoruz Türkiye ile aynı whoper menü 11tl tek bi fark var daha doyurucu ve malzemesini bol bol koyuyorlar afiyetle yiyoruz. Yemek sonrası Pattayada gezmediğimiz yerleri gezelim diyoruz ve arka sokaklarınıda talan ediyoruz. Önümüze bi sokak cıkıyor ki girmek bi erkek olarak bi dert Boys Town yazıyor girişde babalar gibi Oğlancılar mekanı belli dolaşıyoruz ahahah hayatımda bukadar laf yemedim ciddi ,bişide yapamıyorsun bişi desen adam zaten o dedini yapmanı bekliyor :) Saati akşam yaptık yine otele dönüyoruz bu akşamki planda saat 22.00 gibi walking street te takılmak bir a go go bara gidip (striptise club) içip sohbet edip erkenden yatmak. A go go bar dedikleri yerler diğer mekanlara göre daha modern oluyor ve burada çalışanlar yılışıklık yapmıyorlar. Siz istemediğiniz sürece kimse size içki ısmarlatmak istemiyor. Lady drink fiyatları sabit 120-140 baht mekanına göre değişiyor. Bar içinde striptise sahnesinin önüne oturursanız ilk içkilere ilave 100baht kişi başı para veriliyor. Şarkı bitişleriyle anadan doğma soyunuyorlar ve 3 şarkıda bir 40 bayan gidiyor yeni 40 bayan geliyor içeride resmen ordu var :) Tavsiye edeceğim mekanlar happy a go go , sweatheart a go go ve peppermint a go go . Artık otele gidip yatma vakti sabah mutlaka adalara gitmeliyiz.

Daha fazla bilgi için
Yardımcı Dökümanlar-THAI sayfasına bir göz atın!