SİEM REAP 2013

SİEM REAP
Suan itibari ile bursadan cıkalı sanırım tam 36 saat oldu ebesinin örekesine eziyet içinde geldik ama ne güzeldir basardık diye manyak mutluyuz pub street e girip bir kafe de oturup hem birseyler atıstırıcaz hemde ücretsiz wi-fi dan faydalanıp ekonomik ama bizim istediğimiz standartta bir yer bulucaz. Hava iyice karardı batu "napıcaz be kamil ?" dermişcesine bana bakıyor :D aslında bir çok yer buldum ama bize lazım olan pek girene çıkana karışmayan ve havuzu kahvaltısı olan bir yer bu sebeple batuya bir şey demiyorum aramaya devam ediyorum. Bu arada batunun verdiği siparişler geldi batu kendine timsah eti hamburger bana da makarna söylemiş. Timsah eti olduğunu anlamamız batunun hamburgerin yarısında abi bunun tadı nasıl bole et bi tatlı demesiyle ortaya çıktı ben de bir ısırık aldım tahminin domuz eti olduğu yönündeydi ama yiyince olmadığını farkettim ne olduğunu çıkaramadık garsona sorduk timsah eti deyince batunun sıfatını görmeliydiniz  .yuhh amk ohaa dedi ilk agzından çıkan cumle bu oldu :) haliyle bizim aksam yemeği olayı da bölelikle tam doyamadan bitmiş oldu . saat 20.00 çıktık cafe den bir iki yerin adını yazdım bir tuktukçu ile anlasıp teker teker hepsine bakıcağız. Toplamda 5 yere bakmak için 5 dolara anlaştık chang la ilk otele girdik girmem le çıkmam bir oldu hiç boş odaları yokmuş paşamların ve oda fiyatı gecelik 180 dolarmış aaa tuhhh falan diyerek hiç karizmayı çizdirmeden ayrıldrık oradan. Chang daha uygun fiyatlı güzel bir yer olduğunu soyledi adı benimde internetten buldum otelle aynı fiyatı birazcık yüksek ama daha da geç olmadan bakalım varsa oda tutalım niyetindeyim. Siem reap ole bir yerki saat kac olursa olsun konaklayacak yer arayan sırtçantalı turistlerle dolu durum böle olunca hızlı davranmak gerek deyip .
The Mekong Bed and Breakfast a doğru gidiyoruz. Otel güzel oda başı 25 dolar çekiyor sabah kahvaltısı ve havuzu var ayrıca pub street e yürüyerek 10 dk. odalara bir göz atıyoruz otel klasında kafamıza yatıyor ve tutuyoruz 2 gece burada konaklayacağız. Chang e dönüyor ve yarın için bir planı olup olmadığını yoksa bizi Angkor wat bölgesinde ne kadar karşılığı gezdirebileceğini soruyorum 25 dolardan açılan pazarlık 15 dolara son buluyor yarın bizi sabah 9da almaya gelicek ve angkora gideceğiz. Chang le yarın için vedalasıp batuyla odalara cıkıyor ve ilk ihtiyacımız olan duş alma merasimini gerçekleştiriyoruz. Duş olayı cidden rahatlatıcı butun yorgunluk geçti diyebilirim saat 22.00 uyku desen kafayı yastığa koysam kesin uyurum ama ole bir niyetim hiç yok dışarı çıkıp sokakları keşfetmeliyiz. Angkor night market yolumuzun üzerinde hediyelik esyaların bulunduğu büyük bir pazar alanı taylanddakilerden farklı genelde kamboçya kültürüne dayanan hediyelikler var. Pazarı şöyle bir talan etip üç beş hediye alıp ayrılıyoruz fiyatlar oldukça uygun hemen hemen herşey 1 dolar. Pub street e geldik burası aksamları araç trafiğine kapanan barların ve restorantların en yoğun olduğu bölge bu bölgede bulunan butik oteller cebinizi zorlar derecede pahalı 50-60dolar geceliği kahvaltı yok havuz yok sadece aktisiyonun kalbinde diyebilirim. İki tane genç nesilin takıldığı bar var bunlar Angkor what ve Temple clup. Bu ikiside siem reap da eğlenmek istiyorsanız görmeniz gereken yerler. Türkiyeye kıyasla vasat mekanlar ama burada bulunmaz hint kumaşı gibi içkiler bardağı 1 dolar bir alana gece boyunca 1 bedava kovalar 4 dolar ( cocukların plajda oynadığı kum kovaları) ister bira ister vodka ister koktely ne içmek isterseniz 1 dolar alkol oldukça ucuz ve sahte değil bizzat absolute şisesini kontrol ettim ve bandrolu inceledim :)

Gece eğlence burada saat sabah 4 e kadar suruyormus. Buarada unutmadan aksam üstü gelirseniz temple bar ın ust katında ücretsiz apsara dansını izleme sansınızda var. Barlarda her milletten gezgin ve kamboçyalı kafasına göre takılmakta ve bardan hatun kaldırma deyimide burada gerçekleşmekte boş çıkma gibi bir sansınız yok fiyatta anlaşırsanız kamboçyalı kafada anlaşırsanız ingiliz alman polonyalı bir arkadas gecenin ilerleyen saatlerinde size eşlik edebilir. Tanışmak sıkıntılı bir durum değil 100kişilik mekanda 300 kişi var. Siz istemesenizde onlar tanışmak için cabalıyorlar :) Gece saat 1 oldu baya bir yorgun düştük artı yarın angkor wat için sabah kalkacağımızdan otele donmek için ayrılıyoruz bu guzel sokaktan. Sokak bitiminde tuktukların toplu durdugu yer var chang e bakınıyoruz tuktuk orada ama chang yok sonra elemanın teki geliyor yanımıza kardeşiymiş herif bizden bahsetmiş belli ki adımızı dahi biliyor adam hepsini geçtimde bizi ne ara gösterdi hiç hatırlamıyorum. Onunla otele dönme niyetindeyken bizim junior chang otele gitmiyor chiken farm diyip duruyor okay diyorum gelmişken görelim Burada fuhus ortalıkta olduğu kadar gizlide aslında derme catma bir yere gelmemizle kızların tuktuka binmeleri bir oluyor kızlar guzel ama ne para ne bisey konusuldu buna ekspres servis diyorlar sanırım :) fiyat 100 dolar guluyorum 30dolara kadar iniyorlar oteldeyiz iki saat vaktimiz var ama saat zaten 2 oldu ben pek havamda değilim neden acaba? cok fazla yormadan arkadası gonderiyorum siem reap taki ilk gun en sonun da bitiyor!

04.08.2013
SİEM REAP

Sabah kalkıp otelde güzel bir kahvaltı yapıyoruz. Siem reapta doğru duzgun yiyecek bulmak sıkıntı buyuzden kalacağınız otelde İngiliz usülü veya Amerikan kahvaltı olmasına dikkat ediniz. Chang anlaştığımız gibi tam vaktinde otelin onune çekmiş tuktuku bekliyor bizi. Bizde çok fazla oyalanmadan otelden ayrılıyoruz kamboçyanın dünya mirası listesine sokmayı başardığı Angkor wat tapınaklar bölgesini gezmek için. Yolculuk 20dakika kadar sürüyor. Buyuk bir gişe kapısı yapılmış tüm turistler bu bölgeyi gezmek için önceden ödeme yapmak zorundalar. Kamboçya gibi biyer için ciddi düzgün gelir sağlanan bir devlet işletmesi olmuş. ödemeyi yaparken dijital fotoğrafınız çekılıyor ve bu fotoğraf size odeme yaptığınızı beyan eden küçük bir kartvizit üstüne basılı halde size geri veriliyor. Bu belgeyi kaybetmemeniz gerekmekte çünkü içeride yetkiler sorduğunda göstermez iseniz tekrardan ödeme yapmak zorunda kalırsınız. gişeden sonrası buyuk angkor wat bölgesi birden çok tapınak var ve hepsini 1 günde gezmeniz imkansız tum bolgeyı en ideal 3 günde gezebilirsiniz. Biz sadece önemli sayılan başlıca tapınakları gezmekten yanayız önceden yaptığım araştırmalar sayesınde ve changlede fıkır alısverısı yaptıktan sonra gezılmesı gereken yerlerı belırlıyor ve tura başlıyoruz chang once bizi ......... bıraktıktan sonra nerede olacağını söyleyerek yanımızdan ayrılıyor simdi neden ayrılıyor diyecek olursanız oncelıkle chang rehber değil ikincisi tuktukların serbest durmaları yasak onlar ıcın yakın yakın park yerleri ayrılmış  mecburen oraya park edıp sızlerı bekliyorlar.

DEVAM EDİYOR YAKIN DA GUNCELLENECEKTİR.......