BANGKOK 2012



Pattaya-Bangkok Otobüsleri
BANGKOK
12/09/2012
Bugün hava güzel tatilinde neredeyse yarısına geldik sayılır pattaya da güzel günler geçirdik özellikle batu bukadar olacağını hiç tahmin bile etmiyordu. Otelden eşyalarımızı alıp öğlene doğru çıktık. Pattaya bangkok arası otobüs ile 2-2,5 saat sürüyormuş Bangkok da kalacağımız herhangi bir yer ayarlamadığımızdan pergelleri açıp bi taksiye atlayıp kuzey pattaya da ki otobüs terminaline doğru yola koyuluyoruz. Hava yine çok sıcak yapış yapış olmamak imkansız. Terminal ufak tefek ama neredeyse birçok yere ulaşım hattı var kamboçya sınırına kadar. Bangkokada sabah 04.00 den gece 01.00e kadar yarım saatte bir otobüs kalkıyor. Bizde aldık biletleri bindik otobüse bizim otobüsler gibi son model değil haliyle ama iş görür koltuklar rahat sıkıntısız ve dendiği gibi 2saat 15 dakika sonra bangkok ekkamai otobüs terminalindeyiz.
Ekkamai Terminali
Bangkok Tren Haritası
Bangkok ta otobusten indiğimiz gibi etrafımızı hemen komisyoncular sarıyor nereye gideceksiniz? ucuz otel? masaj? hatun? hey Allahım yok diyorsunuz ayrılmıyorlar peşinizden buradakiler harbi yapışkanlar. Bizim aklımızda kalacağımız bölge zaten belli Khao san road. Oraya gidip orada uygun güzel bir yer bulucaz saat 3 oldu taksiye binipde gitmeyelim diyor ve hazır fırsatımız varken skytreni bi deneyip en yakın yerdende yürüme derdindeyiz . Terminalin hemen dibinde skytren var hatırlatayım bangkokta ulaşım zaten ucuz ama trafik cok kötü buyüzden gideceğiniz yerlere alternatif olarak kullanabilirsiniz ekkamai istasyonu E7 Khao san sokagına en yakın ineceğimiz ise ratchathewi istasyonu N1. Tren oldukça hızlı ve 15 dakika gibi kısa bir sürede geliyoruz. Tren istasyonunda edindiğimiz ücretsiz şehir haritasını açıp bakıyorum çok ta uzak görünmüyor gideceğimiz yer bu nedenle istasyondan oraya yürüyerek gitmeye karar veriyoruz. Siz siz olun cimrilik yapmayın binin tuktuka 100 baht verin gidin 2 saat yürüyoruz iş inada bindi resmen yolda zaten tuktuka verilecek paranın 2 katını içeçeklere veriyoruz havada deli gibi sıcak olunca ve haliyle leş gibi bir koku yürümek hiç akıl işi değil ama inada binince yapıyoruz saat 17.15 sonunda geldik etraf turist kaynıyor burada taylantlı bulmak zor harbiden bütün genç turistler bu bölgeye akın etmiş pattayanın tam tersi bir görünüş oluşmuş. Ortam güzel yaş dengi insanlarla bir arada bulunmak iyi hissettiriyor ve doğru kara verdiğimizi düşünüp konaklayacak yer bakınıyoruz tam o sırada batu artık dermanı kalmamış bir sesle abi bak burda internet ve havuz varmış diyor. Olm pahalıdır bangkokta bu havada kim kaybetmişte havuzu biz bulucaz derken kırmayayım cocugu girip fiyatını soralım pahalı mahalı dersede tutarız zaten 2 gün kalıcaz diyorum bende kendi kendime hem havuz fikride kafama yatıyor hani. Otel dışarıdan diğerlerine göre kendini belli ediyor yeni ve çok modern diyebilirim. Bu bölgede paylaşımlı yatakhanede gecelik 150baht dandik tek kişilik otellerde gecelik 400 baht vererek kalabilirsiniz. Otel resepsiyonuna giriyoruz tek bir oda kalmış duble yataklı gecelik 1150 baht diyor havuz diyorum var diyor internet diyorum ona da kafasını sallıyor tamam diyip hiç tereddütsüz tutuyoruz odayı. 
Havuz :))
Kahvaltı akşam yemeği falan yok ama zaten khao san da etraf ucuz yerlerle dolu halledilir diyor ve odaya çıkıyoruz . Oda mükemmel ötesi paranın hakkını veriyorlar bu odaya az bile bu para.üstümüzü değistirip hemen havuzu test etmek istiyoruz. Resmen bugün ki inatlaşmanın ödülü oldu bu havuz 1 saat aralıksız keyf yapıyoruz. Oteli yardımcı dökümanlar bölümünden bulabilirsiniz. Akşam bi caddeyi dolaşalım hem yemek yiyelim diyerek otelden çıkıyoruz saat 20.00 de sokak tıklım tıklım yol başı olduğu gibi boydan boya bar,cafe ve seyyar satıcı dolu. Ucuz çaplı alışveriş için birçok çeşit var günlük kullan at tarzında şeyler alabilirsiniz. Patpong gece pazarı kurulmuş olmalı gelmeden önce okudugum gezi yazılarında genelde aksamları 7 gibi kurulup gece 1 gibi kapandığı yazıyordu. Bizde vakit kaybetmeden batuyla ana cadde üzerine çıkıyoruz.
Patpong Night bazaar
Yolda duran birkaç tuttukçuyla fiyat pazarlığı yapıp anlaşamadıktan sonra en sonunda bir tanesini 100bahta götürmeye ikna ediyoruz . Burası bulunduğumuz bölgeye biraz uzak ama pazarlıkla açamayacağınız kapı yok Taylandda unutmayın. 15dk gibi bi süre sonra herkesin çok methettiği gece pazarına varıyoruz. Büyükçe bir alan birazda karmaşık bizim Türkiyede belediyenin kurduğu çarşamba,perşembe pazarları gibi yada sosyete pazarı işte. Saat , takı , kıyafet , çanta , ayakkabı , zippo , yorulanlar için yada alışverişe gelmişken iki hatun göreyim birde masaj yaptırırız diyenlere hitaben go go clublar ve masaj salonları mevcut. Tabi ki burada ki ürünlerin hepsi imitasyon yani sahte fakat imitasyonun bile kalite seviyesi var bir tezgahta 200 baht olan seiko saat diğer tezgahta 1500baht ve ikisinin yan yana koydugunuzda fark apaçık ortada tabi bu bahsettiğim seiko saatin orijinali 2000tl orasıda ayrı bi konu .Bizde diğer turistler gibi bütün tezgahları teker teker ziyaret edip fiyat pazarlığı yapıp birkaç parça ürün aldık . Maksat hediye götürmek olsun. Taylanda gidipte kendine birtek şey almayan insan olarak tarihe de geçtim beğenmemekten değil param kalmadı :) saat gece 12 oldu burada da pattaya da olduğu gibi etraftan aklınızı çelen it herifler var bum bum masaj diye bağırarak bizde bi yorgunluk masajı yaptıralım diyerek girdik birine buda meşhur yani bilmeyen yok geleni gelmeyeni nereye gittin Taylanda  abi masaj yaptırdın mı ? soruluyor bu sebepten niyeti bozduk :) İçeride 50 tane abartmıyorum hatun var 18-30 yaş arası siz seçiyorsunuz ve sonra mama ile pazarlık yapıyorsunuz bilinen köle pazarı sanki kızın hayır deme lüksü yok 1000 baht kısa süre 60tl masaj+bum bum :) 65 dese pazarlık yapıyoruz burada para değerli ya ama yok böle bi dava bu ingilizler japonlar isviçreliler gittikleri her ülkede paralarının değerli olmasının verdiği hazzı yaşıyorlar ben ilk defa Türk lirasının değerli olduğu hazzını Taylandda yaşadım ayak bastığım ilk dk itibaren Türkiyede olsa 250 tl diyene hayır demek yok. Masaj 90dk. sorulduğu kadar varmış tavsiye ediyorum.
TukTuk
gece saat 2 ye geliyor pazar artık toplanıyor bizde bir tuktukçu bulup geri dönmek için yine başlıyoruz pazarlığa geç oldu ya it herifler iş biliyor kabul etmiyorlar 30 dk. uğraştırıyorlar sonunda yine birini ikna edip dönüyoruz khao san'a burası günün her saati hareketli millet fıçının dibini görmüş içmeye de devam ediyor bizde oturup bir pub a takılıyoruz biraz etrafta bi grup zenci hatun paso etrafı kesip kesip duruyor tam batuya diyecekken bizimkisi çoktan kesfetmiş olayı hatunlardan biri çıkıp şıp diye oturuyor masaya batuyla sohbet muhabbet derken diğeride geliyor bunlarda ticari işte uzakdoğudasın parmakla sayılabilecek kadar azsın arz-talep olayını yerine getiriyorlar 2000baht son pazarlık ama ben 1500 de diretince batuda bana ayak uydurunca olmuyor iş bizde kalkıyoruz hotele gidip yatıcaz zaaten saat 4 oldu simdi birde zencilerle uğraşamam :)

Bangkokta Gezilecek Önemli Noktalar
13/09/2012
Saat 10 gibi kalkıyoruz 7/11 den gidip aperatif bi kaç soğuk sandviç alıyorum ve doğrudan havuza çıkıyoruz . Bugün hava sanki bozacak gibi hem kapalı hemde güneşli nasıl oluyor demeyin ama öle 1 saat kadar yüzdükten sonra odaya inip üstümüzü giyiniyoruz aperatif soğuk sandviçler kesmedi batu yolda sbarro görmüş dün oraya gidip karnımızı doyuracaz sonra da bangkokun şu meşhur watlarına bi gezinti yapıcaz. Sbarro fiyatları Türkiye fiyatları ile aynı uzak dogudayken yerel yemekleri tüketemeyenler için bu tarz zincirler ideal. Önemli olan bütün watlar etrafımızda dagınık halde bulunmakta mesafeleri birbirine kısa bizde ana yola cıkıp tuktukcularla yine pazarlık yapmaya başlıyoruz 900baht isteyende var 1000 baht isteyende yılmıyorum ve herzamanki gibi bir tuktuk u 3wat için 100bahta ayarlıyorum. Adam bunu kabul etti ya acaba simdiye kadar 100 baht veriyordum fazla mı veriyorum diye düşünmemek elde değil neyse sırasıyla 1-wat sutha 2-uzun budha 3-wat pho yatan budha 4-grand palace i geziyoruz . watlar bana bek ilginç gelmiyor yany insan yapımı birini up uzun yapmışlar digerini yatırmışlar para tuzagı gibi ya girişte bilet alıyorsunuz yada giriş ücretsizse emin olun bi budist rahip gelip bağış yapmaya zorluyor sizi ama grand place buyuk ve görkemli her krallıkta olduğu gibi paşalar adam gibi zenginlik içinde yaşamış halk sefalet buranın içerisine girdiğinizde bangkoktan çok uzak biyerdeymişcesine hissediyorunuz. saat aksam 4 grand palace dan çıkıp chao phraya nehrine dogru yürüyoruz tekne turu yapmak amacımız ama nehri görünce tur ne derece mantıklı bilemiyorum nehir bildiğiniz çöplük leş gibi kokuyor ve kahverengi bi su üstünde her çeşit pislik var.
Chao Phraya İstasyonları
Tekne turu aşagı yukarı götürüp getirmek için kişi başı 1500baht istiyorlar Yine de tekneye biniyoruz tur için degil tek yön bilet alıyoruz Chang tan binip Ratchawong istasyonuna gidiyoruz kişi başı 40 baht hem giderkende wat arun u dışardan görüyoruz ineceğimiz yer china town yani toptan fiyatına perakende satış yapılan bi bölge genelik tekstil ve çin giyim üzerine kurulmuş bu bölge halkıda adından belli sadece çinli toplu alım yapacaklara öneririm patpong da bulduğunuz herşey burada mevcut ve daha ucuz ama pazarlık sıfır ya al yada alma özellikle bayanların çok seveceği bir bölge çünkü birçok çeşit takı toka yüzük kolye bedava fiyatına bu bölgeyide talan edip tuktuk la khao san a dönüyoruz . Bu gece Taylandda ki son gecemiz olucak sokakta ki barda disko da takılıp yiyor içiyoruz birden yağmur bastırıyor herkes biryerlere sığınma derdinde dünkü zenciler yine müşteri peşinde geliyor 2 bira ısmarlıyorum sohbet ediyoruz 19 yaşında ganalıymış yaşına inanmıyorum pasaportunu gösteriyor cidden hayat yıpratmış hatunu yağmur dinene kadar bizimle oturup sohbet ediyor çok güzel büyük hayalleri var kazandığı para iyi umarım istediklerine ulaşır. saati 12 yapınca bizde otele gidiyoruz yarın gece ucagımız oteldende 11 de cıkmamız gerekiyor. Bu dönüş yolculuklarını hiç sevmiyorum çok yorucu oluyorlar.

14/09/2012
Hava yine kapalı saat 10.30 giyinip cıkıyoruz odadan resepsiyona çantaları 200 baht karşılıgı emanet ediyoruz. Elektronik eşya satan Bangkokta iyi denecek 2 nokta var Pantip Plaza ve MBK ikisine de uğruyoruz çok katlı avmler içeride elektronik anlamında herşey var cep telefonu bilgisayar kamera televizyon fotograf makinesi hem orijinalleri hem imitasyonları mevcut fiyatlarıda uygun fakat imitasyon olanları birebir yapmışlar yani orijinal diye imitasyonu satabilirler . Başımıza geldi samsung s3 alıcaktım isletim sistemi farklı orijinal diye satıyordu sonra aaaa yanlışlık olmuş orijinali bu diyerek gösterdi evet ikinci gösterdiği orijinaldi ama bi kere eşşeğin aklına karpuz kabuğunu soktu almadım. Sıkı pazarlıkla istediğiniz rakamlara ulaşabilirsiniz. Akşama kadar buralarda gezip sonra nana plazanın yolunu tuttuk nana plaza aynı pattayada oldugu gibi eğlence caddesi degilde kompleksi 4 katlı içeri go go barlarla dolu başka hizmet yok . Demem şu ki deniz ve gogo bar istiyorsanız phukete gidin ben gitmedim ama taylandı gören biri olarak şuan öle mantıklı geliyor sadece gogo bar istiyorsanız pattaya ya gitmeye hiç gerek bile yok bangkok ihtiyacınızı fazlasıyla karşılayacaktır. Pattaya kısa süreli ve küçük bütçeli (-3000tl altı) tatil yapacaklara ideal gogo ve deniz. Artık yavaştan otele dönüp çantaları alıp havaalanına gitmeli . Khao san dan havaalanı 400 baht taksi ile gidiyoruz. Unutmadan Marlboro paket 5tl ve bangkok havaalanında isterseniz 30 karton alın sıkıntı çıkartmıyorlar ben 10 karton sigara aldım param kalmadığı için daha fazla alamadım normalde limit 4karton ve İstanbul Atatürk havaalanında kontrol olmadı. Tayland güzel Türkler için ideal bi tatil noktası sigara alkol fuhuş hediyelik eşya ucuz. Başka bir seyahat te görüşmek üzere :)


Tepkiler:

0 yorum:

Yorum Gönder